De kunst van contentmarketing is het zo effectief mogelijk inzetten van je content om je marketingdoelstellingen te bereiken. Hoe weet je welke contentmarketingstrategie effectief is voor je organisatie? We geven je enkele […]
Lees verderHoe mooi de theorie rondom contentmarketing ook is… uiteindelijk moet je ook in de praktijk aan de slag. Je wil het succes van je contentmarketing natuurlijk zelf kunnen meten, maar je wil het ook […]
Lees verderContentmarketing is een marketingtechniek die zich richt op het ontwikkelen en verspreiden van relevante en waardevolle content om (potentiële) klanten te bereiken en te verleiden tot een (trans)actie. Klinkt logisch, maar in […]
Lees verderContentmarketing is inmiddels de hype voorbij en is een vast onderdeel voor online teams en marketingteams die online maximale aandacht willen krijgen. Grote merken investeren al veel in contentmarketing, maar ook als […]
Lees verderWij mensen leven al sinds het begin van ons ontstaan in groepen. Ook online zijn er miljoenen communities. Vaak bestaan deze communities uit leden met veel passie en kennis over het betreffende […]
Lees verderRegelmatig hoor ik de vraag: hoe kunnen we Yammer succesvol inzetten? Wat hebben we daarvoor nodig? Het interne sociale netwerk wordt steeds meer gebruikt bij organisaties en lijkt een vaste plek te veroveren in […]
Lees verderVoor een overheidsorganisatie heb ik recentelijk een project gelanceerd om enkele medewerkers via Twitter updates te laten plaatsen over hun werkzaamheden. Mijn gevoel zei dat de informatie die deze medewerkers delen zeer […]
Lees verderJe boodschap online verspreiden was nog nooit zo makkelijk. Er zijn tientallen populaire sociale media sites waar je gratis accounts kan aanmaken. Daarnaast zijn er honderden tools waarbij je jouw content kan tweaken, […]
Lees verderSteeds meer bedrijven introduceren interne sociale media binnen hun organisatie. (Micro)blogging, projectmanagement, co-creatie, crowdsourcing, het zijn zaken die steeds vaker hun weg vinden binnen bedrijven. Het bekendste platform binnen Nederland is Yammer, […]
Lees verderMartijn van der Zee, Vice-President E-Commerce van KLM, kijkt tevreden. Even daarvoor is het “social seating” systeem gelanceerd tijdens een persconferentie in de Aviation Terminal op Schiphol. “Sociale media geven ons echt […]
Lees verder