Aan de lunchtafel bij Presenter hebben we het er regelmatig over: de discussies die we voeren over hoe websitebezoekers omgaan met content. Als contentspecialisten krijgen we namelijk vaak te maken met ideeën […]
Lees verderEen paar weken terug gaf ik een gastcollege aan eerstejaarsstudenten Media, Informatie en Communicatie van de Hogeschool van Amsterdam. Omdat de studenten met het vak contentmanagement aan de slag gaan, vroeg hun […]
Lees verderEen zeepbel die uit elkaar spat, een fluffy kat die een sprintje trekt waardoor het lijkt alsof hij zweeft, foto’s waarin prachtige veelzeggende gezichtsuitdrukkingen van mensen worden gevangen. Dit zijn beelden die indruk […]
Lees verderContentmarketing voorbeelden: we hebben ze je al vaker gegeven. Maar omdat voorbeelden zo fijn tot de verbeelding spreken en zo goed kunnen inspireren, heb ik er nog een paar verzameld. Ditmaal zijn […]
Lees verderEen nieuw jaar is een mooi moment om een contentkalender in te voeren. Zelf sta je te trappelen, maar je collega’s zijn misschien alweer opgeslokt door andere projecten. Een contentkalender invoeren: hoe […]
Lees verderMet de komst van Hummingbird in 2013 vindt Google sterke, relevante content belangrijker dan ooit. En zijn SEO-trucjes als keyword stuffing einde verhaal. Betekent dit dat we ons allemaal moeten storten op […]
Lees verderBijna elke webredacteur weet inmiddels wel dat het belangrijk is om afbeeldingen op je site een alt-tekst, of alt-attribuut, mee te geven. Maar hoe je de alt-tekst zou moeten gebruiken, dat snapt […]
Lees verderHoe scherper je content, hoe groter de kans dat je bereikt wat je wilt met je contentmarketing. Scherp, in de zin van dat je content precíes aansluit bij de wensen en behoeften […]
Lees verderIn zijn meest recente boek legt Joe Pulizzi, de ‘godfather’ van contentmarketing, de lat hoog: content moet niet goed zijn, maar ‘epic’. In Epic Content Marketing. How to Tell a Different Story, […]
Lees verderBlogs, video’s, webinars, whitepapers, podcasts… Er zijn veel verschillende soorten content die je kunt inzetten voor je contentmarketing. Welke typen content kun je het beste inzetten voor jouw organisatie? Bepaal je content […]
Lees verder