De kleine hoeveelheid tekst die je als online contentspecialist overal en nergens plaatst op sites, in formulieren en op andere plekken: microcopy is cruciaal voor je gebruikerservaring. Zo doe je het goed! […]
Lees verderAls contentspecialist ken je het wel: je plaatst iets op de website of social media, maar daar moet wel ‘even’ een goede afbeelding bij. Van nieuwsbrief tot presentatie, hier leer je hoe […]
Lees verderJe moet ‘iets’ met ‘een’ visual. Je hebt weleens Photoshop geopend en contrasten van afbeeldingen aanpassen lukt ook wel. Maar daar houdt het wel op. Daarom deze crash course zodat je content […]
Lees verderTools zoals Google Analytics, Hubspot, Kissmetrics zijn goede middelen die ondersteunen in het bereiken van je doelstellingen. Maar wat is nou écht belangrijk om te meten en weten? Hier een overzicht van […]
Lees verderDesign Thinking is een methode om de best mogelijke oplossing te ontwikkelen voor een probleem. Zoals een contentmanagement-probleem. Het designbedrijf IDEO ontwikkelde een proces van vijf stappen: Empathise, Define, Ideate, Prototype en […]
Lees verderAan de slag met analytics voor je contentdoelstellingen? Dan is het tijd voor het verschil tussen een metric, measure (meting) en indicator, want ‘meten = weten’ geldt alleen als je écht weet […]
Lees verderContentstrategie en -planning, taalgebruik en verbinding met het publiek: het blijft vaak nog lastig voor de juridische sector. Bekijk hoe de ‘big boys’ dat doen en leer hoe jouw kantoor beter kan […]
Lees verderContentmarketing is dé manier om betrokkenheid (‘engagement’) te creëren, zegt het R.A.C.E-model voor marketingstrategie. Eén type content dat bij uitstek veel betrokkenheid creëert, zijn games. Toch voorspelde Gartner in 2013 dat 80% van […]
Lees verderHet jaar is bijna om, tijd om vooruit te blikken! En het komende jaar wordt spannend want er gaat veel gebeuren op het gebied van content. Ik heb vier belangrijke content trends gekozen […]
Lees verder