Op onze weblog Webredacteuren.com hebben we afgelopen twee jaar aandacht besteed aan zoveel mogelijk onderwerpen die relevant zijn voor onszelf en voor jullie, onze vakgenoten in het contentvak: webredacteuren, communicatieadviseurs, contentmanagers, tekstschrijvers, […]
Lees verderIs technisch optimaliseren van websites nog wel nodig nu zoekmachineoptimalisatie steeds meer draait om content? Hoe zinvol is een technische SEO-checklist? Google zegt ‘maak goede content en je zult gevonden worden’ en […]
Lees verderEven een pdf online plaatsen is zo gepiept. Je hoeft geen extra budget te besteden aan vormgeving en je hebt toch content gepubliceerd. Handig toch? Daar ben ik het niet mee eens. Publiceren […]
Lees verderSchrijven online: wat wordt er dan van webredacteuren verwacht? Voor de VM-update van april 2013 schreef ik een pagina vol met tips over schrijven voor het web. De ruimte op de pagina was […]
Lees verderBij zoekmachineoptimalisatie moeten mensen centraal staan en niet content. Dat was de boodschap van search consultant Bas van den Beld, onlangs op Twitter. Dat is even slikken voor SEO-bewuste webredacteuren! Toch moeten […]
Lees verder’Schrijven voor Google’ bestaat niet. Content maak je voor mensen, niet voor zoekmachines. En Google is slim genoeg om zonder metadata te ontdekken wat het onderwerp van een pagina is. Toch verbetert […]
Lees verderEen hubpagina is een effectieve en snelle manier om twee belangrijke doelstellingen te combineren: toegevoegde waarde voor bezoekers van de website èn verbeterde vindbaarheid van je content in zoekmachines. Hubpagina’s geven de […]
Lees verderEen marketingwebsite maken zonder contentstrategie is als een verpakking ontwerpen voordat je weet welk product er in de verpakking komt te zitten. De vorm is belangrijk, maar de inhoud is belangrijker. Werk […]
Lees verderWat is het belangrijkste doel van Google? Gebruikers relevantie bieden op de zoekresultatenpagina. Daarvoor investeert de zoekmachine nu in natuurlijke taal. De zoekmachine komt makers van content tegemoet. Wat moet een redacteur dan nog aan SEO doen? Betrouwbare content produceren.
Lees verderMet de Penguin-update en met de nieuwe Disavow Tool maakt Google duidelijk dat het niet alleen betrouwbare en relevante content beloont, maar slechte content bestraft. Alles in het teken van de zoektocht […]
Lees verder