Trello helpt je om een contentmigratie onder controle te houden, beweerde ik een paar maanden geleden in mijn blogpost over Contentmigratie met Trello. Met Trello is totaaloverzicht niet langer een contradictio in terminis. […]
Lees verderEen goede contentmigratie lijkt op een snelkookpan. De opgebouwde druk kan een redactieteam goed gebruiken om snel resultaat te boeken. Prioriteren onder tijdsdruk kan heel goed werken. Maar hoe houd je de […]
Lees verderAls je online wilt scoren, dan is het belangrijk om regelmatig een gedegen check-up te doen. Hoe? Met een contentanalyse: in 2 stappen heb je inzicht in hoe het met de content […]
Lees verderVandaag is het zover: vanaf 21 april 2015 bevoordeelt Google websites die de zoekmachine beschouwt als geschikt voor mobiele appraten. ‘Mobielvriendelijkheid’ gaat zwaarder wegen in de lijst factoren die de positie bepaalt […]
Lees verderContent speelt een centrale rol in zoekmachineoptimalisatie. Waarom wil je vindbaar zijn? Omdat je relevant bent voor zoekmachinegebruikers die zoeken met een zoekterm die aansluit bij je propositie, dienst of product. Een […]
Lees verderHoe kun je snel ontdekken waar verbeterpunten in de content van je website zich bevinden? Door een analyse uit te voeren met behulp van een contentaudit. De resultaten van een contentaudit zijn […]
Lees verderAls webschrijver ben je altijd bezig met het schrijven van vindbare webteksten. Relevantie voor zoekmachinegebruikers is misschien wel de meest meetbare toets voor een webtekst: klanten helpen, dat doe je door vindbaar […]
Lees verderB2B contentmarketing staat bij steeds meer marketeers op de agenda. Wat ga je doen wanneer budgetten en prioriteiten verschuiven naar contentmarketing? Natuurlijk maak je dan eerst een contentmarketingplan. Hier vind je een stappenplan […]
Lees verderHet schrijfadvies van Verlyn Klinkenborg steekt uit boven een massa aan goedkope tips. Vergeet wat je op school geleerd hebt, zegt Klinkenborg in zijn boek ‘Several Short Sentences About Writing’. Zorg voor […]
Lees verderAls webschrijver of contentmanager ben je altijd op zoek naar mooie cases: projecten waar men snapt wie er centraal moet staan in webprojecten (de gebruiker) en waar een project moet beginnen (bij […]
Lees verder