Op het event contentmigratie van Presenter presenteerde ik samen met collega Pien een stappenplan voor een succesvolle contentmigratie. Graag deel ik dit stappenplan contentmigratie hier ook. Een contentmigratie is vaak een groot en spannend […]
Lees verderEr wordt veel geschreven en gezegd over responsive websites. Vaak wordt daarbij de nadruk gelegd op design. Of op techniek. Maar, zoals Louise de Kievid al schreef, bepaalt de content juist in […]
Lees verderJe website onderhouden in een CMS, het klinkt zo eenvoudig. Maar zoals Steven al schrijft, voor een goede responsive website, heb je wel een goed CMS nodig. Maar met een goed CMS […]
Lees verderGa je aan de slag met een responsive website? Dan is een goede contentstrategie voor alle devices onmisbaar. Wat zijn de doelen en toptaken op een desktop, en wat op mobile? En, […]
Lees verderVeel organisaties hebben hem al, maar nog lang niet overal ziet men het belang er van in: de schrijfwijzer. Nog beter: de contentformule, die ook een goede onderbouwing van je keuzes biedt. […]
Lees verderIn mijn vorige blog schreef ik over het optimaliseren van je website met toptaken. Een belangrijk onderdeel van het slagen van deze optimalisatie is monitoren en meten of de toptaken volbracht worden. […]
Lees verderEen hot topic voor zowel usability experts als conversie optimalisatie specialisten: toptaken. Bezoekers naar je site krijgen is uitdaging één, zorgen dat de bezoekers krijgen wat zij zoeken is uitdaging twee. Hieronder […]
Lees verderKlanten komen met een doel naar je website. Ze willen bijvoorbeeld een handleiding downloaden, een abonnement afsluiten of hebben een vraag over een product. Met goed inzicht in deze taken van je […]
Lees verderAls webredacteur werk je regelmatig samen met een internetbureau. Voor een nieuwe website of een ander internetproject. Als projectleider bij Presenter werkte ik aan uiteenlopende projecten. Vanuit de ervaring aan bureauzijde daarom […]
Lees verder