Je hebt nu geen chatbot nodig om je online doelstellingen te halen. Met Artificial Intelligence is je online team niet bezig. Toch is het belangrijk te investeren in gestructureerde content en metadata. Toekomstbestendige content […]
Lees verderJe klanten relevante content tonen, op het juiste moment, op de juiste plek. Dat is soms best lastig te automatiseren. Een taxonomie helpt. Het is de basis voor een gedegen informatiearchitectuur en […]
Lees verderHet jaarlijkse congres Information Energy staat nog niet standaard op de kalender van elke contentspecialist. Toch lijkt het dé plek waar informatiemanagers, productmanagers, technisch schrijvers en contentstrategen elkaar vinden om de toekomst […]
Lees verderGoede content maken doe je samen. Met pair writing kunnen contentspecialisten, inhoudsdeskundigen en communicatieadviseurs hun content én samenwerking verbeteren. Wat is pair writing en hoe introduceer je het in je team? Het doel […]
Lees verderContent moet inhoudelijk goed zijn, maar ook vindbaar, leesbaar en begrijpelijk voor mensen en machines. Toegankelijke content is dan ook een voorwaarde voor een goede, toekomstbestendige website. 5 argumenten waarmee je team […]
Lees verderTaxonomie is een sterke basis voor het consistent labelen van content, voor een topic based intranet, strakker contentmanagement, faceted search en meer. Waar moet je rekening mee houden tijdens de (door)ontwikkeling van […]
Lees verderSteeds meer klanten verwachten dezelfde service, stijl en toon op de website, social media, telefoon, balie, folder en alle andere kanalen. En: een aanbod op maat. Wil jij jouw klanten een prettige, […]
Lees verderVisual storytelling klinkt prachtig. Maar een foto zegt niet altijd meer dan 1000 woorden, en een infographic of video ook niet. Want als je visuals niet toegankelijk maakt, zijn ze lang niet altijd […]
Lees verderWebrichtlijnen helpen je om je website en content toegankelijk te maken. Voor mensen met en zonder beperkingen, én voor (zoek)machines. Begrijp je de 5 principes van Webrichtlijnen 2, dan kun je er […]
Lees verderWeinig contentstrategen genieten van het opstellen van beleid, richtlijnen en standaarden voor digitale kanalen en (web)beheer. Maar webgovernance kan zo veel duidelijkheid en focus brengen, dat er meer tijd en ruimte overblijft […]
Lees verder