Contentkalender: start nu met contentplanning

De nieuwe contentkalender is beschikbaar! Sinds 2018 kun je gratis een actuele versie van onze contentkalender downloaden. Al meer dan 3.000 mensen hebben een account in deze handige communicatietool.

Download de contentkalender 2017
Hier vind je de Contentkalender: een handige en praktische online tool.
Direct aan de slag? Maak je account aan.

Contentplanning: wie doet wat op welk moment?

Contentplanning  en contentmapping zijn belangrijke onderdelen van een contentstrategie. De nadruk op contentmarketing en inboundmarketing vergroot de noodzaak hiervoor alleen maar. Wie doet wat wanneer? Veel communicatieafdelingen en webredacties worstelen met de balans tussen geplande en ad-hoc werkzaamheden. Met een contentkalender heb je beter zicht op de distributie van content over de verschillende marketing- of communicatiekanalen. De contentkalender helpt je om minder ad-hoc te werken. De contentkalender ondersteunt je bij de verdeling van verantwoordelijkheden binnen je team.

Stappenplan contentkalender

Wil je een stappenplan om serieus werk te maken van contentplanning? Gebruik dit stappenplan contentkalender van Hieke Voorberg.

Contentkalender gebruiken

Wil je lezen hoe organisaties als vakbond CNV, verzekeraars a.s.r. en Ditzo en de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) een contentkalender gebruiken? Merel Boers interviewde marketeers en contentspecialisten die voor hun contentplanning een contentkalender gebruiken.

Contentplanning tools vergelijken

Welke contentplanningtool past bij jouw organisatie? Vergelijk 10 producten voor contentplanning in de blogpost van Femke Koning:  ‘Contentplanning: 10 tools om uit te kiezen’.

Contentkalender invoeren

Wil je de contentkalender invoeren? Pien van der Steen geeft vijf adviezen voor succes bij het invoeren van een contentkalender.

Over de auteur: Hugo Louter

Als online adviseur bij Presenter (2012-2019) hielp Hugo organisaties die behoefte hebben aan een website die hen dichterbij hun doelstellingen brengt. Gebruiksvriendelijkheid, toegankelijkheid en leesbaarheid staan voor hem bovenaan. Hugo doet analyses, geeft advies en werkt mee als contentmanager of inbound marketeer. Als trainer hielp hij al honderden vakgenoten zich te verbeteren in contentstrategie, zoekmachineoptimalisatie en schrijven voor het web. Sinds 2019 is hij zelfstandige als 2meter1 Analytics.

Tags: contentkalender, contentplanning



0 reacties op dit artikel