
Je moet kiezen. Website optimaliseren of een nieuwe site bouwen? In deze blogpost geef ik 5 argumenten voor continu optimaliseren. Ga herschrijven, herschikken, meten en verbeteren in plaats van radicaal opnieuw beginnen.
Lees verderWat is een contentaudit? Een contentaudit is een analyse van de content op een online platform (meestal een website). Niet iedereen verstaat altijd hetzelfde onder een audit. In deze blogpost geef ik opheldering […]
Lees verderMet hun website ‘All of Bach’ zijn de musici van de Nederlandse Bachvereniging kerstengel en kerstman tegelijk. Hoe spelen zij het voor elkaar om zo’n megaproject van de grond te krijgen? Wat […]
Lees verderAllerlei organisaties ontdekken dat hun online content erg slecht aansluit bij gebruikersvragen: taken en problemen van sitebezoekers en klanten. Wat kun je doen om te ontdekken wat deze taken, vragen en problemen […]
Lees verderDe nieuwe contentkalender is beschikbaar! Sinds 2018 kun je gratis een actuele versie van onze contentkalender downloaden. Al meer dan 3.000 mensen hebben een account in deze handige communicatietool. Hier vind je […]
Lees verderJe bent webredacteur, contentspecialist of contentmarketeer. De vraag komt vaak genoeg op je af: wat vind je van deze webpagina? Wat doe jij in zo’n situatie? Een wedervraag stellen? Meteen je eerste […]
Lees verderSEO-inventarisatie afgerond, keywordanalyse strak op een rijtje. Wat is de volgende stap in de SEO-cyclus? Dat is het optimaliseren van je site. Het plan van aanpak staat centraal in deze blogpost. De […]
Lees verderEen keywordanalyse is de tweede stap in de SEO-cyclus. Met een keywordanalyse vergroot je het aantal mogelijke zoekwoorden maximaal. Dat maakt het maken van een goede keuze voor thema’s en topics later makkelijker. Waarop […]
Lees verderZoekmachineoptimalisatie is een cyclisch proces. In deze serie over de SEO-optimalisatiecyclus behandel ik alle stappen van SEO-projecten waarin vragen van klanten centraal staan. In deze eerste blogpost: de SEO-audit of inventarisatie.
Lees verderBestaan er saaie bedrijfstakken waarvoor zoekmachineoptimalisatie (SEO) en een contentstrategie zinloos zijn? De vraag stellen is hem beantwoorden. Dat bleek op het congres ‘Friends of Search’. Saaie bedrijfstakken hebben ook klanten. Ga […]
Lees verder