Bloggers

Anemone van Arcken

(1 artikel)

Puzzelen deed ik vroeger maar al te graag. De Nijntjepuzzels heb ik inmiddels ingewisseld voor de puzzel die ‘online content’ heet. Ik vind het heerlijk om mijzelf vast te bijten in (nieuwe) onderwerpen, de informatie die ik nodig heb op te halen en vervolgens online content te maken die ertoe doet. Content die interessant is voor de doelgroep, waar de organisatie trots op is en waar ik zelf ook blij van word. Daarbij heb ik ook oog voor het eindproduct en de vindbaarheid. Want hoe goed de content ook is, het geheel moet er wel aantrekkelijk uitzien, te gebruiken zijn en te vinden zijn. Alleen dan is de puzzel compleet.

Lees verder

Annemarie Cleijpool

(2 artikelen)

Als contentspecialist bij Presenter hou ik me bezig met de vraag: Hoe zorg je ervoor dat een doelgroep zich aangesproken voelt door de juiste content? Ik word blij als ik mijn creativiteit kwijt kan in het schrijven van teksten.

Lees verder

Annewien Schreuders

(1 artikel)

Wat is het doel van de content van je website? Wat wil je vertellen? Is de content goed vindbaar en sluit de content goed aan bij de wensen van de bezoeker of klant? Zomaar wat basisvragen die je jezelf zou moeten stellen om jouw website als succesvol communicatiemiddel te gebruiken. Lastig? Als online adviseur help ik je hier graag bij!

Lees verder

Anniek Mulder

(2 artikelen)

Dankzij mijn studie Vertalen kijk ik met andere ogen naar taal. De verschillende betekenissen van één woord afhankelijk van de context. Hoe het veranderen van een zin de betekenis van een tekst volledig kan veranderen. Dit zijn dingen waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Ook de verschillen tussen talen als Engels en Nederlands maken mij bewuster van de mogelijkheden die een taal ons biedt. Ik houd me graag bezig met doelgroepanalyse en het ‘vertalen’ of herschrijven van een tekst voor een doelgroep. Daarnaast kijk ik naar hoe het beeldgebruik aansluit op de content en hoe hierin winst behaald kan worden.

Lees verder

Ariënne de Vreugd

(1 artikel)

Aan een website moet alles kloppen: vormgeving, usability en natuurlijk content. Als online contentspecialist bij Presenter zorg ik ervoor dat content tot in de puntjes verzorgd is: kort, bondig, correct en duidelijk voor de lezer.

Lees verder

Chris de Bie

(6 artikelen)

Content die keihard raak is, daar ga ik voor als contentspecialist bij Presenter. In mijn blogs zoek ik vaak naar de relatie tussen online communicatie en de popcultuur. Voor mij is dat een onuitputtelijke bron van inspiratie voor crossmedia- en transmedia storytelling, contentmarketing en contentmanagement.

Lees verder

Danila van der Valk

(4 artikelen)

Online content blijft altijd in ontwikkeling. Als contentspecialist bij Presenter schrijf en optimaliseer ik content voor diverse klanten en help ik bij webredactie en contentmigraties.

Lees verder

Daphne Evertse

(2 artikelen)

Krachtige content is niet alleen tekst. Als contentspecialist bij Presenter werk ik dan ook graag op het snijvlak van taal en techniek. Toegankelijk, gebruiksvriendelijk en duidelijk: als je jouw website of app zó kunt omschrijven, dan is mijn werk pas gedaan.

Lees verder

Daphne Shinn

(16 artikelen)

Als onlinecontentspecialist, contentmanager, online adviseur (of hoe je het maar noemen wilt) bij Presenter, help ik organisaties met strategische keuzes en het vertalen daarvan naar praktische plannen. Altijd met enthousiasme, en met doeltreffende content in de hoofdrol!

Lees verder

Dianne Gosens

(9 artikelen)

Ik werk bij Presenter als contentspecialist. Ik coördineer contentprojecten en maak graag de vertaling van strategie of concept naar praktijk. Ook ben ik dol op spelen met taal en help ik bedrijven graag in de zoektocht naar de kracht van hun content.

Lees verder

Eppo Ford

(9 artikelen)

Na een opleiding als scenarioschrijver en een bestaan als freelance journalist ben ik vanaf 2007 gegrepen door online. Als journalist heb je geen idee hoe je artikel wordt ontvangen (anders dan door de eindredacteur). Online kun je alles meten. Ik heb de online wereld omarmd en mij gespecialiseerd in doelgroepgericht & activerend schrijven en contentstrategie. Ik ben Manager Projecten bij Presenter.

Lees verder

Erik Pot

(3 artikelen)

Ik ben geboeid door taal en wat je ermee kunt bereiken. Goede content maken, daar word ik blij van. Content moet origineel, nuttig en relevant zijn, zonder de doelgroep uit het oog te verliezen. Met vol enthousiasme doe ik dat als contentspecialist bij Presenter. Als blogger deel ik graag mijn kennis en praktijkervaringen over social media, webredactie en online communicatie.

Lees verder

Esmee Roetman

(2 artikelen)

Door mijn studie Corporate Communicatie weet ik hoe belangrijk communicatie is. Hoe zorg je ervoor dat bezoekers verleid worden met de juiste teksten? Dat is iets waar ik me graag mee bezig houd. Het is fascinerend om te zien wat je allemaal kunt bereiken bij de doelgroep door goede online content. Ik ben een echte taalfanaat en teksten schrijven en redigeren is mijn passie. Bij Presenter kan ik mijn passie kwijt als junior contentmanager/webredacteur. Met mijn oog voor detail, mijn discipline en enthousiasme help ik organisaties graag door de juiste online content te creëren.

Lees verder

Femke Rethans

(1 artikel)

Ik zie online communicatie als een voortdurende uitdaging om taal, techniek en vormgeving perfect op elkaar af te stemmen. Het is altijd in beweging en dat maakt het een prachtig vak. Als online adviseur bij Presenter werk ik met helicopterview en enthousiasme aan online projecten. Mijn inbreng varieert van strategisch advies en projectcoördinatie tot eindredactionele puntjes op de i.

Lees verder

Hugo Louter

(39 artikelen)

Als online adviseur bij Presenter help ik organisaties die behoefte hebben aan een website die hen dichterbij hun doelstellingen brengt. Gebruiksvriendelijkheid, toegankelijkheid en leesbaarheid staan voor mij bovenaan. Ik doe analyses, geef advies en werk mee als contentmanager of inbound marketeer. Als trainer heb ik al honderden vakgenoten geholpen zich te verbeteren in contentstrategie, zoekmachineoptimalisatie en schrijven voor het web.

Lees verder

Ilse Rombout

(1 artikel)

Hoe zorg je ervoor dat je content aansluit op de doelen van marketing, sales en communicatie? Dat is al 8 jaar mijn expertise. Of het nou is voor een contentstrategie, contentformule of schrijfwijzer – of een losse webpagina. Daarbij gebruik ik mijn ruime praktijkervaring in contentontwikkeling. Mijn kennis over SEO, UX, e-mailmarketing, inbound marketing en social media komt altijd van pas. Energie krijg ik van uitdagende projecten waarin ik mijn creatieve en conceptuele denkwijze laat werken voor onze klanten. Wil je content echt voor je laten werken? Ik sta voor je klaar.

Lees verder

Jadwiga Peters

(8 artikelen)

Tegenwoordig doen we alles online. Content maakt of kraakt de user experience. Niks is frustrerender dan verkeerde, incomplete of onvindbare informatie. Ik draag als contentspecialist bij Presenter graag mijn steentje bij aan het optimaliseren van webteksten. Daarnaast weet ik als DKvC- en hobbyblogger hoe belangrijk het is om treffend te schrijven voor je doelgroep.

Lees verder

Laura van Zutphen

(1 artikel)

Gefascineerd door taal en altijd op zoek naar verbetering, dit ben ik, aangenaam! Content is overal. Daarom is het van belang om de juiste content richting de juiste doelgroep te zenden. Vanuit Presenter help ik organisaties hier graag verder mee. Met een enorme dosis enthousiasme én oog voor detail houd ik mij dagelijks bezig met het schrijven, redigeren en optimaliseren van online content.

Lees verder

Lotte van de Kant

(1 artikel)

Als online adviseur bij Presenter zet ik mijn creativiteit graag in om oplossingen voor complexe vraagstukken te vinden, mensen te adviseren en online projecten in goede banen te leiden. In mijn vak draait alles om goede content die perfect aansluit op de doelgroep. Teksten redigeren en schrijven voor verschillende doelgroepen doe ik dan ook met veel plezier. En naast het aansturen van designers ga ik graag zelf aan de slag met beeldbewerkingsprogramma’s om inspirerende content te creëren. Van mooie dingen maken word ik blij!

Lees verder

Louise de Kievid

(8 artikelen)

Online communicatie kent veel facetten en is constant in ontwikkeling. Het is daarom een enorm boeiend en afwisselend vak. Bij Presenter adviseer ik klanten over de inzet van online middelen en het vertalen van de online strategie naar content die overtuigt en activeert. Contentstrategie, online marketing en contentmigratie zijn mijn favoriete blogonderwerpen.

Lees verder

Ludwine Dekker

(9 artikelen)

Met een achtergrond in Digital Humanities kijk ik met een kritische blik naar digitalisering en online content. Door de steeds meer samensmeltende on- en offline wereld, ben ik er van overtuigd dat een goede contentstrategie cruciaal is voor organisaties in het digitale tijdperk. Ik geloof daarbij dat het doordacht managen en structureren van content buiten én binnen het bedrijf doorslaggevend is. Het sturen op de juiste balans tussen content, technologie en design is dan ook iets waar ik veel energie uit haal.

Lees verder

Marianne Resoort

(2 artikelen)

Goede content tovert een glimlach op je gezicht. Als contentspecialist bij Presenter focus ik me op goed geschreven content en tevreden klanten die gemakkelijk vinden wat ze zoeken.

Lees verder

Martinke Kelder

(4 artikelen)

Na mijn studies Journalistiek en Communicatiewetenschap dompel ik me nu elke dag onder in de online wereld. Met een grote passie voor taal, help ik als online content specialist bij Presenter verschillende organisaties met verbetering van hun online teksten en vindbaarheid. Ik blog over alles wat ik leer, zie of wil ontdekken.

Lees verder

Maud Ariaans

(2 artikelen)

Als klein Maudje las ik alle boeken die er in onze plaatselijke bibliotheekbus te vinden waren. Ik wist het zeker: ik zou later uitgever of schrijfster worden. Bij Presenter heb ik de kans om een beetje van beiden te zijn, alleen dan op online gebied. Als contentspecialist help ik klanten met het schrijven, redigeren en optimaliseren van hun online content.

Lees verder

Merel Boers

(3 artikelen)

Tijdens mijn studie Media en Communicatie ontdekte ik al snel mijn passie voor schrijven. Het creëren van waardevolle en relevante content, afgestemd op de juiste doelgroep, is wat ik het liefst doe. Als online contentspecialist bij Presenter mag ik me hier dagelijks mee bezig houden en ik stort me dan ook vol enthousiasme op nieuwe projecten.

Lees verder

Michaël Zondag

(5 artikelen)

Ik wil het bezoekers makkelijk maken om online hun doel te bereiken. Ik houd me bij Presenter daarom graag bezig met het analyseren en verbeteren van content. Voor De Kracht van Content blog ik over online service, online vindbaarheid en online optimalisatie.

Lees verder

Mick Willems

(1 artikel)

Al op jonge leeftijd raakte ik geïnteresseerd in de opkomende online wereld. Door eigen online projecten ben ik in aanraking gekomen met de vele facetten en de cruciale rol van online communicatie. Ik zet me graag in voor optimale online prestaties en prettige gebruikerservaringen.

Lees verder

Pien van der Steen

(17 artikelen)

Waar het gaat om online communicatie geloof ik in een doordacht samenspel van techniek, design en content. Met altijd de doelgroep als middelpunt. Als online adviseur bij Presenter maak ik me sterk voor de plek van content in dit samenspel. Het liefst houd ik me bezig met strategische vraagstukken, optimalisatie en het slim organiseren van content en redactieprocessen. Op De Kracht van Content blog ik over contentmarketing, social media en contentstrategie.

Lees verder

Pieter Vlamings

(11 artikelen)

Online communicatie is constant in verandering en bij Presenter komen we veel verschillende klanten tegen die we met actuele kennis steeds in een nieuwe situatie van dienst kunnen zijn. Mijn specialisme is online marketing en Inbound Marketing welke ik inzet als Senior Online Adviseur.

Lees verder

Rahid Abdoelrazak

(2 artikelen)

Online communicatie bestaat voor mij niet alleen uit tekst, maar ook uit beeld. Bij Presenter gebruik ik deze twee passies om onze opdrachtgevers te helpen bij het uitvoeren van de contentstrategie. Daarnaast hou ik me bezig met (nieuwe vormen van) social media en hoe dit te gebruiken als dienstverlenende- of marketingtool.

Lees verder

Rick Stet

(1 artikel)

De (online) wereld is continu in beweging en goede content past zich daarop aan. Door mijn achtergrond in de journalistiek ben ik nieuwsgierig naar het verhaal achter de content en waarom de klant het wil vertellen. Het analyseren van de doelgroep en hun gedrag, vind ik minstens zo belangrijk en interessant.

Lees verder

Roan Veninga

(1 artikel)

De online wereld hoort geen doolhof te zijn voor de bezoekers. Als contentspecialist voor Presenter ben ik gedreven teksten te optimaliseren en begrijpelijk te maken voor de lezer.

Lees verder

Ruben Beijl

(2 artikelen)

Ik ben Ruben, 26 jaar oud en afgestudeerd theoloog. Nu vraag je je misschien af: een theoloog als online communicatie specialist? Klopt dat? De link is zo gek nog niet. Ik ben geïnteresseerd in de verhalen achter mensen en bedrijven en hun diepere drijfveren. Hoe mooi is het dan om te kunnen helpen in het overbrengen van die drijfveren op een plek waar alles en iedereen gelinkt is: online. Ik zal altijd een stap verder doorvragen om erachter te komen wat iemand daadwerkelijk nodig heeft. Want online wordt steeds interactiever en veeleisender en daar word ik enthousiast van!

Lees verder

Sevan Barsamoglu

(2 artikelen)

Mijn passie voor taal vertaal ik naar aantrekkelijke en heldere teksten. Het geeft mij veel voldoening organisaties te helpen bij het verbeteren van hun online content. Iedere keer is het een uitdaging de gewenste boodschap van een organisatie op een goede manier te presenteren. Of het nu gaat om een gebruiksvriendelijke website, nieuws(brief) of social media. Daarnaast herschrijf ik complexe teksten, optimaliseer ik content voor zoekmachines en voer ik eindredactie.

Lees verder

Thijs Imandt

(1 artikel)

Als online specialist bij Presenter werk ik vooral als webredacteur. Nieuwsredactie en statische content schrijven zijn hierbij de hoofdtaken. Ik ben een echte teamspeler, houd van aanpakken en zorg voor de juiste content op de juiste plek.

Lees verder