Goede content maken is leuk. Maar scoren met content nog leuker. Om te ontdekken welke uitingen en kanalen het best presteren, moet je weten waar je verkeer vandaan komt. In dit blog […]
Lees verderGoede content maken is leuk. Maar scoren met content nog mooier. Om te ontdekken welk titelformat, welk onderwerp of welke vorm het beste werkt, kun je niet zonder data. Door content meten […]
Lees verderHet weer wordt weer beter, dus neem je je tuin weer eens onder handen. En heb je 25.000 kilometer bijgeschreven op de teller? Dan gaat je auto weer voor een grote beurt. […]
Lees verderWebstatistieken zijn onmisbaar. Ze vertellen hoe je content presteert, of bezoekers converteren én waar ruimte is voor verbetering. Maar kun je Google Analytics en andere statistiekenpakketten op hun blauwe ogen vertrouwen?
Lees verderConversie-optimalisatie klinkt ingewikkelder dan het is. Ook zonder tools en tests kun je vaak al eenvoudig verbeteringen doorvoeren op een website. Wat je nodig hebt? Alleen een paar vrije uurtjes en een […]
Lees verderConversie-optimalisatie raakt steeds meer ingeburgerd. En dus word je in blogs regelmatig aangespoord tot A/B-testen. Maar heeft jouw site genoeg verkeer voor een betrouwbare A/B-test? En kun je ook testen op een site met weinig verkeer?
Lees verderOndanks dat de term al wat jaartjes meegaat, kom je ‘omnichannel’ nog voortdurend tegen in marketingbladen en blogs. En inderdaad, veel organisaties moeten hierin nog altijd de nodige stappen zetten. Zeker op het vlak van […]
Lees verder“Online kun je alles meten”, is vaak het adagium. Maar hoe vaak doe je ook daadwerkelijk iets met al je data? Waarschijnlijk nog veel te weinig. Start met conversieoptimalisatie en zet de […]
Lees verderBezoekers aanzetten tot actie doe je in de eerste plaats met taal. Maar hoe zit het met de vormgeving van call-to-actions? Verleid bezoekers met de juiste vorm, kleur en positie van je […]
Lees verderIn elke checklist voor webteksten staat het: gebruik een call-to-action op je webpagina’s. Het doel van deze link of knop is simpel: de gebruiker aansporen tot actie. Maar hoe schrijf je een goede call-to-action […]
Lees verder