5 tips om de aandacht van je bezoeker te grijpen

Bezoekers komen terug naar je site wanneer je ze constant verrast met nieuwe, interessante en waardevolle content. Maar hoe kom je hieraan? Vijf tips voor het schrijven van aantrekkelijke content.

1. Maak lijstjes
Deze blog is hét voorbeeld. Stel een lijst op van handige tips, tools of websites waar je doelgroep iets aan heeft. Lijstjes zijn functioneel, gemakkelijk te lezen en bondig. Precies wat jouw bezoekers willen! Vergeet niet om in de titel letterlijk te vermelden dat het om een ’toplijst’ gaat, want het is een echte trigger.

2. Vergelijk
Internet wordt massaal gebruikt om te oriënteren en te vergelijken. Help je bezoeker op weg en schrijf een review.  Analyseer relevante producten of diensten in je branche en deel je bevindingen op je site. De bezoeker zal je review waarderen omdat  het unieke bijeengevoegde informatie bevat,  waardoor hij beter een besluit kan maken.

3. Deel interessante onderzoeken
Hoe vaak heb je zelf niet een website bezocht vanwege een opmerkelijk onderzoeksresultaat? Juist! Ga online op zoek naar onderzoeken in jouw branche. Start met leuke of opmerkelijke resultaten, maar geef ook je persoonlijke visie hierop. Zo bied je de bezoeker context en geef je je artikel een extra dimensie. Geïnteresseerde bezoekers stromen in no time binnen.

4. Wijs de weg
Neem de rol van gids op je en wijs de weg in jouw branche of bedrijf. Schrijf waar bezoekers op moeten letten wanneer ze overwegen iets te kopen, te doen, of laten doen binnen jouw branche. Wanneer je je bezoekers regelmatig serieuze handvatten biedt, wek je vertrouwen op en bouw je aan je reputatie als deskundige partij. Dit levert terugkerende bezoekers op.

5. Ga interviewen
Mensen blijven boeien. Interview collega’s of interessante mensen uit het veld. Niet alleen zorgt dat voor leuke quotes in je artikel, ook levert het vaak nieuwe perspectieven op waar je zelf nog niet aan had gedacht. Daarnaast is interviewen een effectieve methode om op nieuws te jagen binnen je eigen organisatie.

Over de auteur: Jacqueline van der Burg

Content in alle vormen, dat is mijn passie! Tekst, beeld, infographic en video, profit en non-profit, voor websites, social media en apps. Bij mijn opdrachtgevers breng ik dit graag strategisch samen. Denk aan content coördinatie, contentmarketing, online strategie en webredactieprocessen. Wat ik ondertussen leer, blog ik hier!

Tags: content, contentbeheer, website, webredactiepro