Content en zoekmachineoptimalisatie: een podcast met Jadwiga Peters

Wat kun je doen wanneer je concludeert dat je website niet op de zoekresultatenpagina verschijnt wanneer (beoogde) klanten, bezoekers of gebruikers een zoekactie uitvoeren in Google? Hoe ga je als webredactie of contentteam aan de slag met het stap voor stap toegankelijker maken van je website voor zoekmachines? Daarover vertelt Jadwiga Peters je alles in deze podcast.

Zelf hou ik me ook veel bezig met zoekmachineoptimalisatie, vandaar dat de podcast zich snel ontwikkelde van interview tot geanimeerd gesprek over dit onderwerp. Voor we het wisten waren we ruim een half uur aan het praten. Alleen het maandelijkse luchtalarm gooide roet in het eten.

Beluister mijn gesprek met Jadwiga Peters

Abonneer je op de podcast Contentspecialisten

Wil je geen aflevering van ‘Contentspecialisten’ missen? Abonneer je via iTunes, Spotify of Stitcher:

Abonneer je via iTunes Abonneer je via Spotify Abonneer je via Stitcher

 

Over de auteur: Hugo Louter

Als online adviseur bij Presenter (2012-2019) hielp Hugo organisaties die behoefte hebben aan een website die hen dichterbij hun doelstellingen brengt. Gebruiksvriendelijkheid, toegankelijkheid en leesbaarheid staan voor hem bovenaan. Hugo doet analyses, geeft advies en werkt mee als contentmanager of inbound marketeer. Als trainer hielp hij al honderden vakgenoten zich te verbeteren in contentstrategie, zoekmachineoptimalisatie en schrijven voor het web. Sinds 2019 is hij zelfstandige als 2meter1 Analytics.

Tags: SEO, keywordanalyse, podcast, vindbaarheid, zoekmachineoptimalisatie