Van Webredacteuren.com naar De kracht van content

Op onze weblog Webredacteuren.com hebben we afgelopen twee jaar aandacht besteed aan zoveel mogelijk onderwerpen die relevant zijn voor onszelf en voor jullie, onze vakgenoten in het contentvak: webredacteuren, communicatieadviseurs, contentmanagers, tekstschrijvers, contentmarketeers. De weblog liet een gestage groei zien, met een voorlopig hoogtepunt in mei 2013 met bijna 2.000 unieke bezoekers en bijna 4.500 pageviews. Dat smaakt naar meer!

Bloggers 'De kracht van content'Bijna alle auteurs zijn webredacteur (en bijna alle bloggers werken bij Presenter), maar we vinden het tijd om de blog los te trekken van het naamkaartje ‘webredacteur’. Het is tijd voor een nieuwe naam. In veel organisaties speelt content nu een grotere rol dan voorheen, ook buiten de webredactie. Het eind van deze focus op content is voorlopig niet in zicht. Wij waren al overtuigd van de kracht van content, vandaar dat we nu ‘De kracht van content’ presenteren. Met een opgefriste vormgeving en vooral: met heel veel moois voor contentspecialisten:

 

Over de auteur: Hugo Louter

Als online adviseur bij Presenter (2012-2019) hielp Hugo organisaties die behoefte hebben aan een website die hen dichterbij hun doelstellingen brengt. Gebruiksvriendelijkheid, toegankelijkheid en leesbaarheid staan voor hem bovenaan. Hugo doet analyses, geeft advies en werkt mee als contentmanager of inbound marketeer. Als trainer hielp hij al honderden vakgenoten zich te verbeteren in contentstrategie, zoekmachineoptimalisatie en schrijven voor het web. Sinds 2019 is hij zelfstandige als 2meter1 Analytics.

Tags: dekrachtvancontent, Webredacteuren



0 reacties op dit artikel
  • Birgit Kunst-Verboon zegt:

    Gefeliciteerd met de naamsverandering!

    Ik mis in het bovenstaande overzicht nog wel het ‘heel veel moois’ over community management, als apart kopje. Het hele beroep van community manager staat of valt namelijk bij krachtige content.

    Verder viel mij op dat de pagina ‘contentmarketing’ nog niet gevuld is..

    Groeten,

    Birgit

    • David Hulshuis zegt:

      Hoi Birgit, bedankt voor je reactie. Wat betreft de pagina contentmarketing: we zijn nog wat url’s aan het aanpassen, misschien was er net onderhoud gaande. Als het goed is zie je de pagina inmiddels weer.

  • Birgit zegt:

    Yep, de pagina is zichtbaar!